1. Postanowienia ogólne
- Sklep Internetowy Drukarni Vipro działający pod adresem internetowym http://www.e-print.pl/ prowadzony jest przez Drukarnię Vipro s.c. z siedzibą przy ul. Grunwaldzkiej 209 A, 80-266 Gdańsk, NIP: 584-24-52-685, zwaną dalej Drukarnią Vipro, która jest jego wyłącznym Administratorem i Właścicielem.
- Sklep Internetowy Drukarni Vipro prowadzi sprzedaż produktów Drukarni Vipro za pośrednictwem serwisu internetowego.
- Sklep Internetowy Drukarni Vipro przeznaczony jest dla drukarni, agencji reklamowych oraz osób znających zagadnienia DTP i poligrafii.
- Niniejszy regulamin ma zastosowanie do produktów i usług zlecanych w Drukarni Vipro s.c. oraz sklepie internetowym drukarni Vipro.
2. Procedura składania i realizacji zamówienia
- Zamówienia przyjmowane są za pośrednictwem serwisu internetowego, w sposób określony w niniejszym regulaminie.
- Przed przystąpieniem do złożenia zamówienia konieczne jest zapoznanie się i zaakceptowanie Regulaminu Sklepu Internetowego Drukarni Vipro oraz wyrażenie zgody na udostępnienie i przetwarzanie danych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz. U. z 2002r., poz. 926 z późn. zm.).
- W celu złożenia zamówienia należy wypełnić formularz zamówienia, który dostępny jest po zarejestrowaniu się i założeniu konta w systemie Sklepu Internetowego Drukarni Vipro, dostępnym pod adresem internetowym http://www.vipro.pl/.
- Wypełnienie i wysłanie formularza zamówienia jest równoznaczne ze złożeniem zamówieniem.
- Zamówienia w Sklepie Internetowym Drukarni Vipro składać można w każdym czasie.
- Czas realizacji usługi jest liczony od momentu akceptacji plików i wysłania formularza zamówienia do realizacji zamówienia przez Drukarnię Vipro. Czas realizacji podajemy licząc tylko dni robocze. Dzień złożenia zamówienia jest dniem zerowym w przypadku złożenia zamówienia w godzinach 00:00-16:59, natomiast w przypadku złożenia zamówienia w godzinach 17:00-23:59, dzień zerowy rozpoczyna się następnego dnia.
- Celem rozpoczęcia procedury realizacji zlecenia należy: dla każdego zlecenia wybrać specyfikację, wgrać plik zawierający materiały do druku oraz dokonać płatności.
- Terminy realizacji zleceń przypisane są poszczególnym rodzajom produktów dostępnych w Sklepie Internetowym Drukarni Vipro.
3. Normy jakościowe
- Proces druku offsetowego w drukarni Vipro przebiega zgodnie z normą ISO 12647-2 (będącą oficjalnym standardem na rynku europejskim)
- Proces druku cyfrowego w drukarni Vipro realizowany jest zgodnie z możliwościami technologicznymi drukarek firmy Konika Minolta. Z uwagi na specyfikę druku cyfrowego nie może być on porównywany z drukiem offsetowym. Odstępstwa kolorystyczne między drukiem offsetowym i cyfrowym nie mogą być przyczyną reklamacji. Na życzenie klienta drukarnia Vipro może odpłatnie zrealizować jeden wydruk cyfrowy w celu uzyskania miarodajnego wyniku kolorystycznego dla złożonego zamówienia.
4. Przygotowanie materiałów własnych do druku
- Drukarnia Vipro nie odpowiada za treści zawarte w materiałach przesłanych przez klienta.
- Drukarnia Vipro nie ponosi odpowiedzialności za błędy w dostarczonych przez klienta materiałach, jak również za dostarczenie materiałów niezgodnych ze specyfikacją dostępną na stronie sklepu Vipro, a tym samym za powstałe błędy w druku, będące ich następstwem. Tym samym zaakceptowanie przez Zamawiającego materiałów obarczonych błędami nie podlega reklamacji i podlega realizacji w zaakceptowanej przez Zamawiającego formie.
-
W przesłanym przez klienta pliku nasz system dokonuje automatycznych napraw i zmian:
- Elementy RGB oraz Pantone zamienia do przestrzeni barwnej CMYK.
- Kontury włosowe zamieniane są na 0.25 punktu.
- Fonty zamienia na krzywe.
- Drukarnia Vipro nie ponosi odpowiedzialności za różnice kolorystyczne i błędy wynikające z konwersji przestrzeni barwnej innej niż CMYK (np. RGB, Pantone, HKS, itd.) do przestrzeni barwnej CMYK
- Materiały przesłane do druku powinny być starannie przygotowane według specyfikacji zawartej na stronie vipro.pl w zakładce PRZYGOTOWANIE PLIKÓW DO DRUKU
- W pracach dwustronnych ważne jest prawidłowe określenie orientacji względem siebie awersu i rewersu pracy. Obrót stron odbywa się przez markę boczną względem osi Y.
- Wszystkie dokonywane przez Drukarnię Vipro korekty prac są przesyłane do klienta celem akceptacji. Czas realizacji pracy w takim przypadku liczony jest od momentu otrzymania od klienta akceptacji (poprzez sklep internetowy Vipro Online).
- W przypadku zamówienia ulotek składanych, teczek oraz broszur na etapie projektowania należy pamiętać o zjawisku pękania papieru w miejscu falcowania (łamania) produktu. Można ograniczyć to zjawisko wybierając opcję bigowania w cechach produktu (dostępne w dziale druku offsetowego oraz druku cyfrowego). Jedynym sposobem uniknięcia w calości pękania papieru w miejscu falcowania jest foliowanie produktu folią błyszczącą lub matową. Drukarnia Vipro nie ponosi odpowiedzialności za pękanie papieru w miejscu falcowania w przypadku niezastosowania folii zabezpieczającej.
- Drukarnia Vipro nie ponosi odpowiedzialności za wgrane do systemu pliki graficzne. Po okresie 3 miesięcy pliki przesłane na serwer Sklepu Internetowego Drukarni Vipro są automatycznie usuwane.
5. Forma płatności
-
Za zamówione towary Kupujący może zapłacić wybierając jedną z poniższych form płatności:
- „za pobraniem” przy odbiorze: należność pobiera dostarczający Zamówienie (dostępne dla zamówień o wartości do 5000 zł brutto),
- „przelewem” online – za pośrednictwem serwisu platnosci.pl.
-
Koszty odbioru Zamówienia:
- przy płatności „przelewem” - bez dodatkowych kosztów
- przy płatności „za pobraniem” - 12,30 zł brutto
6. Składanie reklamacji za przesyłki (dostawy kurierskie)
- Reklamacja wniesiona po upływie 7 dnia od daty odbioru przesyłki bez zastrzeżeń, powoduje wygaśnięcie roszczenia.
- Dostarczony towar winien być rozpakowany w obecności przewoźnika natychmiast po jego otrzymaniu.
- W przypadku uszkodzenia przesyłki, odbiorca zobowiązany jest do jej zabezpieczenia oraz dyspozycji drukarni Vipro do czasu zakończenia postępowania reklamacyjnego.
- Wszelkie uwagi i zastrzeżenia należy odnotować na dokumencie przewozowym oraz sporządzić protokół szkody w obecności przewoźnika natychmiast po otrzymaniu towaru.
- Przesyłki kurierskie dostarczane są zgodnie z planem w 99%. W wyjątkowych sytuacjach dostawa może się wydłużyć do 72 godzin. Drukarnia Vipro ponosi odpowiedzialność wyłącznie za własne działania i zaniechania i nie ponosi odpowiedzialności za skutki działań i zaniechań osób trzecich a w szczególności za opóźnienia w przekazaniu środków przez instytucje finansowe oraz firm kurierskich przez których realizowana będzie dostawa zamówień do klienta.
7. Zasady odpowiedzialności za zamówienie
- Termin złożenia reklamacji upływa 7 dnia od dostarczenia Zamówienia.
- Reklamacje winny być przesyłane e-mailowo na adres online@vipro.pl
- Drukarnia Vipro dołoży wszelkich starań aby odpowiedzieć na reklamację w ciągu 24h licząc od momentu jej przesłania. Maksymalny czas odpowiedzi na reklamację to 7 dni roboczych.
- Drukarnia Vipro w przypadku niejednoznacznej reklamacji może zażądać dostarczenia części lub całości wydrukowanego nakładu. W przypadku, gdy reklamacja zostanie rozpatrzona negatywnie Drukarnia Vipro może obciążyć kupującego kosztami jego ponownej wysyłki do odbiorcy.
- Odpowiedzialność Drukarni Vipro wobec kupującego z tytułu rękojmi jest wyłączona (art. 558 § 1 K.C.)
- Drukarnia Vipro nie ponosi odpowiedzialności za realizację zamówień obarczonych błędami, na skutek niewłaściwego, wadliwego przygotowania prac przez Zamawiającego, zarówno odnośnie treści, jak i jakości, jak również błędów w pracach zaakceptowanych przez Zamawiającego.
- Ze względu na specyfikę maszyn drukujących oraz naturalnego pylenia papieru, niewielkie zabrudzenia lub rysy, któregoś z kolorów powstałe podczas druku nie przekraczające 1% powierzchni produktu nie mogą być podstawą do reklamacji.
- Maksymalny poziom rekompensaty za reklamowane zamówienie nie może przekroczyć 100% jego wartości.